söndag 12 maj 2013

Dag två, va faaan!

Jag och sonen avslutade första kvällen vid poolbaren medan dottern och fästmannen sov och slappade på sitt rum. Helt ok att ta en öl med sonen som nu är myndig och arton år.
Dag två startade för mig när första grannen slamrade ut från sitt rum och pratade skiiithögt i korridoren (en korridor som förövrigt ser ut som den där småflickorna står i "the shining") somnade om lite tills nästa granne stormade ut. Varför måste folk vara så jäkla odiskreta kl fem, sex på morgonen?
Well, jag och sonen började vår frukost lite innan dotter och fästman, innan vi alla gick ut och började pressa i den varma solen. Till och med denna Pinsessa till badkruka badade och tog  faktiskt några simtag.... Hehe!

Pressa gjorde vi till lunch och sen satan i gatan började det åska och blixtra här, och fortsatte så hela eftermiddagen o kvällen. Va faaan....
Men vi led inte direkt där vi placerat oss i en skön möbel i lobbyn spelandes yatzy och drickandes genom drinklistan.
Där satt vi glada, ända till middagen serverades och just nu ligger jag nyduschad invirad i en handduk i sängen och skriver och sonen ligger i badkaret, han har just rivit draperi och stång hör jag så jag undrar vad han pysslar med. Kanske provar nya simfötterna ;)
Planen är att gå ner till baren sen och ta ytterligare någon stänkare men det blir nog en tidig kväller.
Det ska kunna skvätta lite även i morrn men vi hoppas på att kunna ligga en stund i solen, vi lär inte bränna oss på detta sätt i alla fall:)
Just det, bajstabletterna verkar fungera bra, magen är helt ok, någon fjärt har det väl blivit och även om det inte luktar hallon så är det inte sååå farligt (tycker jag då!)
Just nu hade jag gärna haft den underbara mannen här....saknar honom juh!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar