måndag 27 maj 2013

Dags för en avslutning!

Nu börjar det kännas som att sommaren är här och än så länge är det ju en lång sommar framför oss.
Självklart vill man passa på att göra lite kul saker som antingen endast kan göras på sommaren eller på grund av att jag är mer låst på vintern.
Nästa smitning blir redan på Lördag, dock inte så långt.
Det är Marknad i Gnesta så jag och några grannbrudar har tänkt knalla runt lite och eventuellt ta en stänkare någon stans? ;-)
Klart.se har utlovat 25 grader och sol, man tackar!

Helgen efter är det återigen dags att smita iväg då ska det dock lekas mer, då blir dagens höjdpunkt Grönan och vi blir ett helt gäng sköna bönor som ska leka och roa oss där. Jag verkligen älskar hela atmosfären, lukten och spänningen på Grönan, det har jag alltid gjort.

Förra året med syrran som vägrade åka denna med mig.

När jag var liten var det det bästa jag visste att få vara på Grönan, nu är jag stor men roas enormt av det fortfarande! Sååå har du intet för dig nästa Lördag, kom! Ju fler ju roligare! Så är det...
När vi tröttnat på karuseller, femkamp och tyroleröl tänker vi strosa runt och se vart vi hamnar, kanske blir det en god middag någonstans och efter det hemfärd, eller så kan det ju vara så att vi måste svira några välrakade spiror, vem vet?

Något jag kommit på att jag faktiskt kommer att sakna i år är skolavslutning, barnen är stora och det är ju bara sonen som går i skolan, där de inte har sedvanliga avslutningar... Gillar att se alla förväntansfulla barn, känna lukten av nyplockade syrener och liljekonvaljer, höra avslutningssånger och sist och faktiskt tristast höra rektorn eller ve och fasa prästen ge ett kort aldrig mindre än tio minuters malande samtidigt som barnen skruvar på sig och föräldrarna pratar med varandra tal.
Efter det fikade vi alltid och ibland åkte vi till Trosa och köpte glass, jag får väl plocka in liljekonvaljer och köpa hem glass och jordgubbar och leka avslutning, för jag kan ju ha avslutning för vinterns idoga mockande, sommarmocken är ju plättlätt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar