lördag 4 maj 2013

Gjorde ont som faan!

Jahapp nu är jag officiellt en blodgivare, klapp på axeln till mig!

Det gick både bättre och fortare än jag trott, det enda jag fick göra var att dricka festis, en till och en till.... typ.
När jag åkte hem sen var jag så kissnödig att jag fasiken såg ubåtar, men jag fick ju då testat i guppen att jag ännu inte har några som helst problem med urinläckage, bara en sån sak när man börjar bli till åren och klämt ut några ungar! ;-)
Ont gjorde det inte heller, ett yttepyttestick och sen ingenting. Det som faktiskt däremot gjorde ont som faan var att dra bort det där jäkla plåstret sen som satt som berget på min tunna hud i armvecket...

Kände mig rätt så ok direkt efteråt men nu såhär ett par timmar efter känner jag att ansträngning inte är ok idag, plockade lite småsten på ridbanan när den underbara mannen sladdade och såg både svarta och vita fläckar för ögonen och blev lätt illamående när jag böjt mig några gånger.
Äntligen är det alltså för mig helt lagligt att bara ägna resten av dagen åt avancerad navelluddspillning, fläckarna för ögonen struntar jag högaktningsfullt i men illamående lätt eller inte är inte att leka med!

Ska dock snart hänga ut årets första tvätt och minsann ska jag tvätta min sarong och några klänningar inför resan.
Funderar på om rött vin ikväll är bra för att skynda på mitt blodvärde, i medicinskt syfte såklart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar