tisdag 21 maj 2013

Jag säger nej pga djurskyddsskäl!

Hade ju verkligen hoppats på ett positivt besked att få lov att ringa till slaktbilen direkt när jag kom hem från semestern, det är klart att det är det tristaste samtal man kan göra men häststackarn står ju här och mår inge bra.

Men, dessvärre ville säljaren återigen dra ut på Tindras lidande.
Nu vill han göra en egen veterinärkoll på henne, varför i hela fridens namn kunde han inte ha gjort det redan när jag meddelade att hon var utdömd, nej vi ska draaaa ut på hennes lidande så länge det går tydligen. Skulle vilja skriva jävla djurplågare men det gör jag inte då det inte är ett trevligt sätt att uttrycka sig på!

Då hon redan är kollad av inte mindre än fyra olika veterinärer från 2011- 2013 och alla har i princip kommit fram till samma "diagnos"/problematik samt sett hältan på höger bak tycker jag att detta enbart verkar vara för att dra ut på tiden.
Visst får han göra hur många koller han vill på henne, dock endast här hemma på min gård då hästen av djuskyddsskäl inte ska proppas in i en trailer och tvingas stå där och trilla runt.
Dessutom önskar jag nu ett jäkligt snabbt handlande, kan man inte ha lite empati för djuret?
Själv är mina händer bakbundna och jag kan bara se på och vänta...

Men fin är hon, lilla hjärtat <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar