tisdag 14 maj 2013

Nattklubb i mjukisbrallor.....

Vädret fortsatte vara trist på eftermiddagen också så jag parkerade röven i sängen med en god bok. Ungdommarna tog en sväng i byn men kom hemspringandes när det kom en störtskur.
Sen ägnade vi lite tid vid baren med vårt yatzy.
På kvällen efter maten ägnade vi ytterligare tid vid baren och satt och tyckte lite synd om folk som satt själva, vi tänkte att vi kanske skulle be dem sätta sig vid vårat bord så de fick lite (kul)sällskap.
När dotter och hennes fästman blev trötta och gick och la sig fick jag och sonen sällskap vid bordet av en ensam stackars Cypriot som det verkligen inte gick att kommunicera med på något sätt då engelska inte ens fanns i hans värld.
Det är endast personalen i receptionen som kan engelska här och jag blir lika sugen varje gång restaurangpersonalen ska plocka bort våra tallrikar o säger "aar ju finnisc" att svara no im swedish. Himla skoj ju.
Hursomhelst så lyckades jag och sonen hamna på byns största nattklubb igår helt oplanerat så vi (jag) hade inte direkt klätt upp oss utan jag var således på nattklubb helt osminkad i rosa mjukisbyxor och mina nya lila pissetofflor:) Med min handväska med ett yatzy i och en solkrämsburk uppstickandes... Kan finnas en viss risk att jag även drog upp medelåldern en smula.
Well sonen och jag "stängde stället" och ligger i skrivande stund kvar i sängen och väntar in bättre väder och mindre huvudvärk....
Sonen hittade några nya bekanta och tänkte gå tillbaka ikväll men då tänker jag stanna hemma, en helkväll (natt) får räcka.
Lägga in detta får vänta då wifin inte räcker upp till rummet utan finns endast i lobbyn och vid poolen och när vi går ner får vi se ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar