torsdag 30 maj 2013

Om allt går vägen och brallorna håller! Bildbomb från Qråkans första träning!

Så var det då äntligen dags att påbörja den riktiga skolan och träningen för Qråkan 4 år!
(presentation här)
Han är inte jättemycket riden mest pga av hans tillväxt men också för att jag tappade lusten efter diverse "motgångar".
Nu är suget återfunnet och Qråkan är inte i en växtfas, dags att skola honom nu alltså.
Själv har jag inte tränat sen i början av september och jag vill lova att man totalt har tappat formen, flåset och stabiliteten.
Tur att Qråkan inte är den vingligaste fyraåringen jag har suttit på :)
Tycker nog ändå att vi gjorde det bra båda två, han visade återigen att han är en lättlärd kille. Tre bra gångarter har han och på slutet gick han bitvis ganska stadigt på tygeln i en god form för ålder och utbildning.
Nu ska jag öva vidare på vår "läxa" och visa Maggan nästa vecka att vi vill och kan:)

Vi lade också upp ett mål för vår träning, om allt går vägen och brallorna håller ska vi visa honom på fyraårs.
Det är dock "bara" ett delmål då jag gärna skulle vilja ta honom till Falsterbo nästa år...och vidare sen såklart..

Det känns underbart att vara på gång igen, jag fungerar bäst med ett tydligt mål och jag har gott hopp nu!
Nog snackat va... Bildbomb från vår första träning, tack gullLena som tog alla kort :)
Återigen måste jag påpeka att jag inte är en sumobrottare, jag har en säkerhetsväst under fleecetröjan, jag SKA räta på mig lite mer ser jag och trampa ner de däringa hälarna, sen blir det bra ;-)

Matte putsar till min dressyrsvans och jag ser "eldig" ut??

Skrittar fram

Hallåååå var är mina kompisar???

Fin pojke!
Vänsterbogen vill åt vänster och jag åt höger...
I vänstervarvet var det inte helt lätt att svänga då hela vänsterbogen levde ett eget liv, försökte först att "putta" med skänkeln och parera med tyglar, men till sist fick jag peta till med pisken lite på bogen och minsann gick han som en klocka för skänkeln nästa varv. Nybörjartur tänkte jag men han gick sen i ramen varv efter varv. Då blir man glad!!

Fin igen

Kan åt andra hållet meee

Galopp, koncentrerad på matte!

Stånka stånka, börjar bli jobbigt nuuuuu

Kanske blir lättare med huvudet lite på sne?

Travar fint här

Vi fick göra om denna avsaktning, ni fattar varför va? :)

Vi körde inte ett helt pass, här var vi klara och Qråkan såklart lite trött, men ansåg själv att han gjort ett superbt jobb! Det var ju ändå hans absolut första dressyrpass.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar