tisdag 28 maj 2013

Rättegång idag!

Idag och imorgon är det rättegång för en av mina inackorderingar som råkat ut för något liknande som jag, även där står det en häst som är obrukbar för det ändamål denne var inköpt till nämligen ridning.
För den som är intresserad går det att läsa en summering av "fallet" här!
Jag håller i alla fall en tumme för Jenny.
Vi pratade häromdagen om detta och hon var nästan lika rädd för att vinna som för att förlora, för vad händer med hästen om hon vinner? Blir hon såld vidare till någon annan hoppfull köpare, får hon gå igenom samma process hos veterinärer för att leta efter felet varför hon inte fungerar att rida på. Förstår hennes oro till tusen procent!

Med risk för att bli tjatig är vädret precis i min smak nu, solen skiner, det är varmt och skönt, fåglarna kvittrar och jag är bara sååå nöjd!
Mindre nöjd är den underbara mannen som såklart fick komplikationer efter sin utdragning av visdomstanden förra veckan, en elak inflammation har plågat honom hela helgen. Han var igår helt färdig när han kom hem från tandläkaren som grävde runt under stygnen, penicillin och smärtstillande ordinerat och inget annat än soppa får han i sig, tycker väldigt synd om honom nu!
Har försökt att vara lite extra snäll och trevlig nu, faktiskt.

Bild från förra sommaren, men visst ser jag snäll ut? Så snäll är jag nu med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar