onsdag 1 maj 2013

Ridning med gott hopp!

Lämpligt ridsällskap infann sig och Qråkis fick en skrittur i skogen och sen red jag lite på ridbanan.

Han skötte sig utmärkt i skogen, gick till en början och småkikade lite och ibland "vibrerade" kroppen till men han håller sig kvar i rätt kurs och då får dom gärna spana lite på omgivningen. När vi skrittat en stund coolade han ner sig och skrittade på som en duktig pojke!
På ridbanan övade jag lite halter och igånsättningar till trav sen avslutade vi med en galopp i varje varv, lättlärd och lyhörd, tackarrrr.
Han känns väldigt "färdig" att sitta på i och med att han har egen grundbalans och takt, däremot kanske styrningen ibland lämnar lite att önska....
Efteråt tror jag att han var nöjdare än jag, han var definitivt tröttare än jag då de fina öronen hängde lite slappt sådär som de gör på en häst som har fått använda lilla huvudet till att tänka...

Jag har just varit mattes jätteduktiga ridhäst och jag var bäst sa hon!

Känns faktiskt riktigt kul att ha kommit igång med ridningen igen och jag har gott hopp om Qråkis och min framtid nu, yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar