söndag 26 maj 2013

Stadig när det stormar och nostalgibilder på en gammal vän...

Tänkte att jag skulle följa med Gaby och hennes mamma Elisabeth ut en sväng i skogen när de skulle ta en mor och dottertur på mor och son såhär på mors dag :)
Väl inne i stallet med Qråkan tyckte jag att det började storma mer och mer, då sa dressyrryttaren i mig att "kanske jag ska longera på ridbanan istället" såklart hade jag ju inte vågat erkänna mitt tvivel till att rida för Gaby fälttävlansryttaren så jag bet ihop, sadlade och klättrade upp.
Tänkte att det kan ju vara så att Qråkis är en stadig och vettig häst även i storm.
Eftersom min förrförrförrförra häst Gazette fladdrade runt som en humla i en påse så fort det blåste lite så sitter det ju såklart i och det är inte en önskvärd situation på en gänglig fyraåring.

Saknad vimsmaja!

Fin tjej!

Men som sagt så vill jag "utsätta" Qråkan för allt möjligt och blåsten fixade ha också, liiite spänd och det "skakade till" i kroppen några gånger, annars fick han stort A i uppförande!
Väl tillbaka på ridbanan fick han trava lite och göra några galoppfattningar, där däremot blev han jätterädd när det knakade till bakom honom i en av hästhagarna, tur att jag har bra balans eller är det livsviljan som håller en kvar på hästryggen, vill inte ramla av, vill inte ramla av....
Den underbara mannen tog några bilder när vi stack iväg, är återigen väldigt tacksam och glad över mina inackorderingar, det är trevligt med ridsällskap och trevligt med våra samtal i stallet!

Snygg bild, svansen upp och huvudet ner...

Uppställd framför huset

Tripp trull trapp
På väg ut i stormen

Elisabeth och Lillan

Gaby på Lilleman som ser ut att säga "vänta på mig"!



Ser att jag ser ut som en sumobrottare på korten men jag har faktiskt ridväst på mig när jag rider på Qråkan, han är unghäst så man vet aldrig. Dessutom så vill jag verkligen inte slå mig i onödan om olyckan är framme!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar