onsdag 22 maj 2013

Vettiga och justa mot varandra!

Skulle egentligen ha ridit en sväng med Jenny på förmiddagen men den underbara mannen skulle dra ut sin visdomstand i dag och visste inte riktigt hur han skulle må efter så jag följde med honom dit.
Under tiden passade jag på att köpa lite mer eltråd och ett par nya ridhandskar då mina gamla verkar ha fått fötter...
När jag kom hem var Jenny precis klar och vi beslöt oss för att släppa in henne Fian alltså inte Jenny till de andra stona så vi kan släppa ner dem på gräs under helgen och eftersom det inte finns oberänsat med gräshagar så de måste samsas och tanken är såklart att ha stona ihop.
Hur som helst var det ungefär som om de alltid gått ihop, så himla skönt när man har hästar här som är vettiga och justa mot varandra.
Jenny tog lite bilder för jag hade ju inte tänkt på kamera, hennes fina bilder går att se här och hon lägger säkert ut något på ihopsläppet om de blev några bra.
När jag kom senare för att ge lunch stod Fian med Indira medans Lillan hade hittat något grästrå i andra änden av hagen, när jag la ut påsarna ställde de sig vid varsin höhög och mer blev det inte av det!

Passade även på att släppa ut killarna på gräs som var i grevens tid då Lilleman upptäckt att gräset är grönare utanför vinterhagarna (mutter) och de blev inte sååå olyckliga av det, alls :)

Glaada killar!
Nu får de gå och smaska ett par timmar innan jag stänger upp dem och fodrar med hö nattetid ett tag till för lite övervänjning.
Småtjejerna tyckte det var spännande med stora killar i grannhagen men föltuggade så mycket de orkade, jag är liten, jag är liten... så söta.
Tindra blev också upplivad i sin hage men höll på att slå på öronen när hon hamnade för nära staketet och fick problem att ta sig bakåt i sin iver men ovilja att använda höger bak, stackarn.
Även Skrutt och Zeta som också står själva blev helt vimsiga när de såg de lyckliga killarna och lekte hej hopp i sina hagar, tur att vi bara har hästar som är säkra på foten här, eller, det blir dom ju såklart när de är vana att lyfta fötterna över mer än en halv pinne ;-)
Dom två brukar i och för sig leka rätt så mycket ändå så de behövde nog bara en ursäkt :)
Indira, Lillan och Fian däremot tittade bara slött på killarna och sen tittade de på varandra och fortsatte med det de höll på med, lugna brudar som inte jagar upp sig märkbart kan vara skönt ibland även det.
Använde Qråkan som gräsklippare igår och han "hjälpte" mig att rensa rabatterna, eller snusa matte i håret när hon rensar. Sen blev han trött av allt rensande och vilade en stund på husses gräsmatta!

Precis utanför dörren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar