söndag 23 juni 2013

Bakom mina solglasögon.

Att jag gillar mina solbrillor har nog inte undgått någon, jag gillar blingiga, stora lite halvfula glajjor helt klart.


Men det är inte bara estetiskt jag tänker när jag aldrig lämnar hemmet utan solbrickor, det hände något när jag gick in i väggen (mer om det) då jag nu blivit enormt ljuskänslig och mina ögon liksom stänger sig själv om ljuset är för starkt.
Brillor på, mitt i middag

Snabbt foto under glajjorna
Jag tycker själv att det kan vara jobbigt att prata med någon som har solbrillor då jag gärna har ögonkontakt och jag har fått flera kommentarer om att ta av mig glasögonen vilket jag gärna hade gjort om jag kunde.

Här gjorde jag ett försök att vara utan, sorry, men ögonen vill verkligen inte....

Ibland försöker jag ta av dem och sitter och halvkisar en stund för att se om jag kan "vänja" mig lite men om solen är framme spelar det oftast inte någon roll åt vilket håll jag sitter, jag måste blunda och har jag en sämre dag är det omöjligt att ha ögonen öppna. Även inomhus kan jag ibland behöva dem på.

Sååå jag vill bara meddela att jag inte har brillor på för att vara hemlig, otrevlig eller cool, jag vill bara kunna ha mina ögon öppna! ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar