onsdag 26 juni 2013

Blodfylld med blodsmak!

Nej jag har inte stoppat något blodfyllt i munnen, däremot led jag nyss av det sistnämda.

Jag har varit ute och sprungit igen, fanken om det inte gick liite lättare idag och då menar jag absolut inget annat än att jag flåsade lite mindre och inte lät som ett akut astmaanfall.
Däremot är jag ju så himla otränad så blodsmaken infinner sig som en oönskad räkning och huvudet känns blodfyllt och lätt sprickfärdigt.
Halvt osexigt kände jag hur min lilla putpåse på magen skuttade lite ovanför byxlinningen och då bestämde jag mig för att den där jävla godisskålen får faktiskt den underbara mannen tömma själv nu!
Dessutom kom jag då ihåg en rolig historia och började smågnägga för mig själv i skogen, lite sjuk är man nog.

*I dag startade jag ett nytt och bättre liv, så jag sprang ut på en lätt joggingtur.
Och plötslig hörde jag nån som klappande bakom mig.
Överraskningen blev fort en besvikelse, när jag upptäckte att det var min egen röv som applåderade.*


Apropå sjuk är väl jag inte helt normal i min mundering heller, linne, uppvikta mjukisbyxor och mina bekvämaste foppatofflor.... Bräck det ;-)
Men nu sitter jag men ett nöjt smajl och ser på telefonen hur kalorierna trillar av mig med min Endomondoapp. Den kan man också ställa in på ridning och det ska testas, sanna mina ord.

Som alltid när jag rört mig mer än 20 meter har jag nu byggt upp en rejäl hunger och måste nog äta min lunch snart så jag inte riskerar att bli helt utmärglad!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar