måndag 10 juni 2013

Det där samtalet man inte vill ha...

Det är aldrig kul att bli störd när man sover men ibland är det extra obehagligt att väckas, av ett telefonsamtal  där sonen meddelar att det hänt en trafikolycka.

Nu hade han själv inte varit med i bilen men tre vänner var passagerare och bästa kompisen körde, innan han hann fortsätta berätta har man såklart redan målat upp bilder så obehagliga att man inte vill ha dem i huvudet.
Det var den underbara mannen som svarade och jag hörde bara lösa meningar som kvaddad, rådjur, bergvägg, ambulans, ont...
Vi klädde på oss och åkte dit.
Tur, måste jag säga att de satt i en volvo och tur att ungdomarna hade bilbälte för annars hade de inte mått så bra nu.

Usch och fy!
Det här är verkligen en sån dag man känner att det inte är läge att gnälla över diskmaskinen som gått sönder, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Usch!!! Det är min mardröm att sonen eller någon annan ska ringa om nåt sånt!! :( Min son har moppe och jag är rädd varje dag... Hoppas din son mår bra efter omständigheter! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, han är ok. Visst tusan är man orolig när de är ute på vägarna för man vet ju som vuxen och vis att allt faktiskt kan hända.. kram

    SvaraRadera
  3. Fyyy och usch vilken fasa.Jätteskönt att höra att det är ok me han i alla fall :) Kram oc h ta hand om dig/er för nu räcker det med elände H: Laila:)

    SvaraRadera