torsdag 20 juni 2013

Ett fel som inte var rätt?!

Dagen har gått i ett! På riktigt :)

Vi har fixat klart nya sommarhagen åt stona, släppt ner dom och njutit av superglada hästar.

En del av deras nya hage.

Efter det åkte vi för att handla midsommardryck och midsommar mat, vi var inte heeelt själva kan jag säga.
Kan inte folk handla på andra tider så det är lugnt och folktomt när jag vill handla?? ;-)

Sen åkte vi till verkstaden för att undersöka varför sonens bil inte riktigt laddade turbon och där fick vi ett välkommet svar att det var något simpelt, i skrivande stund provkörs bilen, lagad, hoppas vi!

Ett fel som inte var rätt!
Mellan det passade vi på att äta en lunch i trosa, gillar verkligen maten på Trosa Kök och Bar, gott och billigt!
Väl hemkommen efter X antal timmars farande kom Sofie för att rida på Indira som "självklart" för att det är midsommarhelg hade tappat en framsko, Sofie hittade skon i hagen, jag drog på mig långbrallor och Indira fick en sko igen. Skönt!
Apropå mina gulliga inackorderingar så fick jag två flaskor midsommarvin av Jenny idag, folk har nog märkt hur man blidkar mig, haha!

Ett vitt med en häst på etiketten och ett rose som Jennys mamma tipsat om, ska bli spännande!

Nya diskmaskinen, får plats i köket eftersom vi inte köpt nya köksmöbler än.....
Sonen har nu jobbat ett par dagar på nya jobbet och idag fick han hjälpa ingen mindre än Nicklas Grossman, vilken var så tacksam (eller bussig:)) att han lämnade en hälsning.


Jag fick idag lära mig att han är en hockeyspelare och en duktig sådan också, man lär sig något varje dag :)

Varmt som tusan har det varit idag, katten är trött och blommorna slår ut och jag njuuuter!

Katt!

Pion!

Blandad prakt

Blandad prakt med dotterns bil i bakgrunden.

Snart ska vi ta tag i lite matlagning för morgondagen, snart... bara ett glas rosé till!
Skål alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar