fredag 14 juni 2013

Jag fick en överraskning.

Gårdagens smitning var som ett kinderägg, dagen hade innehåll, det var gott och jag fick en överraskning!

Medans jag väntade på mitt lunchsällskap flanerade jag runt i diverse klädaffärer, hittade faktiskt några snygga kläder jag hade kunnat tänka mig att köpa men eftersom jag skulle vidare på galej på kvällen kände jag inte för att släpa runt på saker. Plus att jag påminde mig själv att jag inte gillar att shoppa... ;-)

Tyvärr regnade det ju så jag sprang bara snabbt ett varv på Hötorget för att se utbudet som var ungefär lika i vartannat stånd innan jag gick ner i hallarna för en kvick översyn.
Sen kom mitt trevliga lunchsällskap och vi startade med att äta en god burgare på Kungshallen för att sen strosa runt och titta mer seriöst (jag är urdålig på att shoppa och bläddra på galgar) i affärerna.
Jag hittade en söt tunika och shoppade faktiskt den, kors i taket!
Kan meddela att man kan bli lite törstig av att gå i affärer så vi tog ett litet roséstopp i Kulturhuset innan jag kunde vallas runt igen i de stora varuhusen :)

Smaaajl!

Det var superskoj att träffa Fanny igen, vi ses inte lika ofta nu som för ett gäng år sen men när vi väl ses har vi alltid kul.
Jag trotsade sen regnet och promenerade mot söder där jag bestämt nästa träff, på vägen kilade jag in i några småbutiker och köpte ett tjusigt halsband då jag visst helt glömt bort att ta på mig smycken.
Mötte upp Syrran vid Slussen och Gaby på Götbacken för att genast gå och äta middag på Tiffanys, god röding blev det med lämplig dryck att skölja ner med.

Sen drog vi oss ner mot kvällens evenemang, nämligen...


 
Här blev det drag vill jag lova och en hel del kul folk var på plats och fler kul folk kom dit, kvällens överraskning var att en gammal? skolkompis dök upp och det var himlans kul att ses efter en herrans massa år. 
Mer sånt, var är ni alla kul människor!! :)
Höjdpunkten för kvällen var bandet Crunge, jag vet att jag tjatar som en gammal LP skiva men där spelar just en gammal? skolkompis/jobbarkompis och jag brukar försöka se dem när de lirar i stan.

Tyvärr lite suddig mobilbild.

Vi hade turen att Marres boyfriend jättegärna (jooo) ville hämta oss på plats och vi fortsatte ha kul "vi här bak i bilen" eller, jag tror att det var lite kul även i framsätet.
Natten blev inte så himla sen så jag vaknade fräsch som en nyponros i morse och fick inleda morgonen med motion (urk), fick en foderleverans och blev tvungen att möblera om bland alla säckar för att få in det.

Ska faktiskt smita igen redan i morrn, men det är en heeelt annan story.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar