onsdag 5 juni 2013

Leta ny häst Igen!?

Det kanske ändå är dags att leta efter en ny häst när allt kommer omkring!

Men inte riktigt till mig, det är dottern som börjar bli sugen att hitta en egen häst igen efter två års uppehåll från eget.
Under tiden har hon ridit en av hästarna här i stallet men den hästen fick en skada på gaffelbandet i vintras och har därefter fått "hoppförbud" och visst går det att rida dressyr tycker dotter men det är ju ändå hoppning hon brinner för.

Dotter på fina Lillan <3
Några nostalgibilder från ponnytiden<3

Förrförra ponnyn
 Som konverterade till dressyrponny när modet och framkotorna svek! Mamma "tvingade" hopptjejen att även träna och tävla dressyr, för *grunden till allt är dressyr*, tutade jag ur mig med myndig och viktig stämma!

Underbar ponny!

Bästa hoppeponnyn ever! Hur kul som helst hade de på banorna!
En dressyrtävling lyckades jag få dotter att göra på Latina, men Latina höll på att kräääkas, pfft, huuur trist som helst, dressyrskum i mungipan och inte ett hinder i sikte, störtlöjligt!
Uuurtråkad ponny ;-) (och dotter då man fick rida sig blå för att Latina skulle ens bemöda sig att "gå på tygeln"...
När ponnyn var halt stal hon min dressyrhäst, för hopptävlas skulle det! :)

Hursomhelst, någon som vet något lämpligt åt en liten tjej som är villig att lägga ner lite jobb och börja om från början, ingen gammal häst och ingen häst med några konstigheter eller skador då såklart!
Prislappen ska passa en 20 åring som tänkt finansiera hästen själv, alt lån med köpmöjlighet och "fria händer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar