söndag 9 juni 2013

Min skadeglada gen!

Ja men hur hade vi det då på Grönan och vad gjorde vi?
Vi inledde dagen med tågresa upp till den kungliga hufvudstaden och tog en liten smygskål redan på tåget, Pia, Jag, Tette, Syrran, Carina (den likasinnade grannen) och hennes syrra Sussi avgick från våran byhåla, medans Gaby, Kattis, Carina N med manliga sällskapet anslöt i Stockholm.

Tette och syrran

Jag och Pia

Carina och Sussie
Väl framme vid Grönan träffade Pia en kille som gjorde att hon kände sig liten, han var mycket mycket lång :)

Missade när han försökte pussa Pia, tror inte hon märkte det heller då hon bara vände sig om och gick... =)
Sen skyndade Jag, Gaby och syrran bort till den nya Eclipse där vi köade ca 45 min innan det blev vår tur, visst var det högt och fin utsikt men absolut inte värt all väntan, lite besviken faktiskt.
Under tiden hade resten av sällskapet hittat en bra bord i tyrolerparken där vi kamperade hela dagen, alltid fanns det någon som passade väskorna.

En och annan öl slank ner....
Sen åkte vi karuseller satan i gatan, upp och ner och hit och dit, vi åkte nog det mesta som gick att åka.
Den absoluta höjdpunkten under dagen blev tveklöst när Jag, Gaby och Pia smet iväg för att åka berg och dalbanan, vi konstaterade att det var lång kö och Gabys förslag var att vi skulle åka Insane istället. Visst! sa jag, vad är det? sa Pia, en typ berg och dalbana sa Gaby och jag. 
När vi köade sneglade Pia på karusellen och tvekade lite varvid jag och Gaby lugnande sa att den är bara kul!
Och kul kan jag lova att en av mig och Pia hade när vi åkte, huuur kul som helst. När vi åkte upp meddelade Pia att hon minsann tänkte blunda och sen började hon tjuta och skrika, högt och ljudligt!! Den något skadeglada genen i mig vaknade och jag skrattade helt hysteriskt från start till mål, kunde knappt andas. Ja jäklar vilka stora ögon Pia hade (någon timma efter) när vi kom tillbaka till bordet, någon mer Insane blev det inte för henne kan jag lova.

Chockad!!
Nåväl det blev lite berg och dalbana för oss lite senare och då såg vi ut såhär.

OOOiiiiiii.
Såklart blev det lite sockervadd också, Gaby och jag slukade den som två vithajar som inte sett mat på länge, mumsigt!

smaskens!
Blev ett spöktåg såklart!
Vi åkte och åkte tills Grönan stängde när vi inte åkte skrattade vi, massor. Tror inte jag haft sådär skitroligt på många år.
Innan vi åkte hem var vi tvungna att ta en eftersläckare på en pub på vägen mot södra station och vårt tåg mot Södertälje och den beställda upphämtningen av sonen och hans kompis Ante eftersom vi var för många att få plats i en bil.
På tåget led jag alla lidande kval man kan tänka sig då ölen gjorde sig påmind och jag blev så jäkla pinknödig att jag banne mig såg ubåtar, fy så hemskt!
Ner mellan lakanen kröp jag halv tre, kall och fnissig "råkade" jag väcka den underbara mannen som givetvis blev helimponerad och nyförälskad... 
Somnade mitt i en fniss och sov som en stock tills jag vaknade av att jag var törstig halv åtta, konstigt att vakna törstig när man gjort ett sådant bra jobb hela dagen med ölsejdeln? :)

Fett najs dag, den ska göras om!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar