lördag 1 juni 2013

Nyinköp och bilder, bilder, bilder....

Trodde att vi skulle slänga oss i solsängarna under eftermiddagen igår men sen kom jag på något!

Jag ville köpa nya utemöbler till vår framsida. Den underbara mannen jublade?! och vi åkte iväg, hittade ett fint cafebord och fyra stolar med puffiga dynor för ändagumpen.

Rätt så nöjd med nya möbler och pelargoner, sniglis fick jag förra året av Mamma.
På vägen hem ville jag även få stanna på blomaffären och köpa något nytt, den underbara mannen suckade och följde snällt med in i affären medans jag med tindrande ögon och krokodilsmajl kryssade runt innan jag bestämde mig för två vita pelargoner och två blå lobelior.

Jag var sen tvungen att föreviga lite somriga saker, håll tillgodo!

Mina "knölar" från trädgårdsmässan

Vad är detta?

En fin tulpan

Min fina rhododendron

En glad naken fot på nyklippt gräsmatta

En av mina nya lökar

Blommande ogräs

Självsådd

Också självsådd

Festlig form på dessa hjärtan :)

Mina nya underbara tulpaner, har blommat i tre veckor!

Känner nästan den härliga doften

Nyplanterad i kruka.
Senare på kvällen kom syrrans äldsta, Aleks och Johanna till oss, vi åt taco och pratade bort ett par timmar innan det var dags att bära ut och packa in alla köksmöbler i bilen åt dem. Nu är det helt tomt i köket och vi kan koncentrera oss på vad vi vill ha.
Jag föreslog igår när jag fått köpa mina blommor att vi efter det skulle stanna på möbelaffären och titta om de hade barmöbler men då tittade bara den underbara mannen på mig med den där synnerligen sura blicken, typ nej alltså! Nu var det färdigshoppat för dagen.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar