onsdag 5 juni 2013

Problem är till för att lösas!

Häst och sol hela dagen och än är det inte slut, Qråkan ska träna ikväll för Maggan såklart ska jag vara med på ett hörn, eller i alla fall i sadeln.

Efter en incident i hagen då en av hästarna råkat "trilla in" i fel hage har jag och Lena ägnat eftermiddagen åt att stolpa upp och dra nya trådar så hennes häst får lite distans till de andra. Vissa hästar har ju inte det där lilla ödmjuka till sina vänner och därför har vi för länge sen gemensamt beslutat att Skrutt ska gå själv, tyvärr blev det för mycket för henne att se de andra stona leka och mysa på andra sidan staketet att hon på något sätt tagit sig in dit.
Nu har vi hägnat in en helt ny hage åt henne runt dammen där får hon gå nu tills hon är mer igång, kanske detta extrasug att "leka" med andra också handlar om att hon varit konvalescent från och till sen i höstas, kanske bubblar det över i skallen?
Lena kände sig skamsen då hennes häst inte vill uppföra sig men det är ju föga hennes fel och alla hästar är olika individer, så är det bara och vi fixar ju detta på ett bra sätt ändå. Problem är till för att lösas!
Och vi löste det bra :)

Fin hage vid dammen.

När vi ändå höll på hägnade vi in ytterligare en ny hage då jag vill ha en plätt till att varva med innan de stora fälten är slagna och redo för beteshästar.

Lena hjälper till!
 När jag sen skulle fylla på vatten åt Skrutt såg jag att det var en pippifågel som börjat bygga ett bo i min vattenskrapa, kanske inte det mest lämpliga ställe att bo på nu?


Mer bilder från sommarhagarna med mysande hästar som verkar trivas bra och må toppen.

Småtjejerna i sin nya hage

Hobbe tittar på småtjejerna

Hobbe vill klia sig på den underbara mannen

Kan det vara så att Tindra är jääättebrunstrig?

Fia står bara och njuter

Lillan har inte tid att umgås, vill äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar