tisdag 4 juni 2013

Problem att hitta gnistan?

Att det är mulet ute idag gör inte ett skvatt, det är faktiskt det bästa väder du kan ha när du motionerar hästar på sommaren.
I och för sig är det fett najs att rida väldigt tidigt på morgonen på sommaren också och då får gärna solen skina.

Idag blev både Qråkan och jag motionerade för jag kom på att eftersom jag ska träna för Maggan i morgon vill jag rida på Torsdag för att bekräfta det vi gör på träningen och då jag red på honom igår vill jag inte sitta på honom även idag.
Men då jag bestämt mig för att öva rakriktning idag fick det bli tömmar istället för longerlina och ska man öva rakriktning på töm är det bara att själv traska och småspringa runt runt hela ridbanan.
Idag blev han lite vild och vacker och det kommer absolut inte att bli några som helst problem att hitta gnistan hos denna häst när den senare kommer att behövas plockas fram, några tjusiga bakutsparkar fick jag bevittna när han inte fick fräsa på som han ville, avslutningsvis och såklart bitvis hela tiden var han jätteduktig och hyfsat stadig på tömmen!
Han fick öva på att gå och skita, låter väl inte så trevligt men en dressyrhäst måste dessvärre både kunna gå och springa under sina toalettbesök, snett sneglade han på mig och såg ut att tänka *matte vad gööör du?*
Styrde lite vägar över banan och vände rätt upp några gånger, med lite tempo blir det inte så slingrigt.
Duktig häst och duktig motionerad matte:)

Bild från igår, luva på och lite hö att bryta av från allt gräs =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar