fredag 28 juni 2013

Rörde sig som en påse nötter...

Anser nog att jag har varit rätt så flitig hittills denna Fredag.

Jag började dagen med att vakna 05.26 pling, vaken!
Låg kvar tills den underbara mannen och sonen åkt till jobbet sen blev jag för hungrig för att ligga och dra mig under täcket så det var bara att gå upp.
Som tidigare skrytinlägg redan skvallrat om så har jag även sprungit en runda efter det ägnade jag en stund med fakturering och bokföring.
Sen blev det Qråkans tur för underhållning, jag stod länge och pillade med honom innan, masserade lite och hittade några "ställen" som verkligen uppskattades. Qråkan gäspade och tuggade hela tiden och flyttade sig så jag skulle gnussa på "rätt" ställen enligt honom.


Ska nog beställa en tid för riktig massage av Lollo innan han går på sin vila, det har nog hänt massor i hans kropp nu med lite mer träning för honom och det kan vara skönt om han slipper gå med några onödiga spänningar.

Sen longerade jag fast inte så lång stund, ville bara jogga honom och låta honom göra ett par fattningar i varje varv.
Första varven rörde han sig som en påse nötter och jag tänkte, skit, nu är han krokig (halt).
Men efter några varv joggade han på fint igen, kanske kände han av lite träningsvärk eller så vart han lite påverkad av min mysmassage?

Sen fortsatte jag med att skura hästarnas badkar och byta några isolatorer som gjort knäppljud med strömmen, vilket jag låg och lyssnade på i morse då hagen går utanför mitt sovrumsfönster. Det lät ungefär som en droppande dusch på en tom schampoflaska, typ!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar