torsdag 6 juni 2013

Så mycket bättre! Bilder såklart, massor :)

Igår var det ju så dags för vår andra dressyrträning i livet för Qråkan och mig och minsann hade han inte gjort lite framsteg. Det lönar sig att öva på läxan mellan gångerna :)

Qråkan fick beröm idag för att han spårar bra och är enormt arbetsvillig. Formen var också sååå mycket bättre från förra veckan och han var också mer koncentrerad på jobbet och på mig.
Kändes nästan som att rida på riktigt stundtals idag och inte bara "åka runt" på en unghäst.
Hade turen att Lena kom med sin kamera även idag och fotograferade oss, det var supersvårt att välja ut kort då det blev så många bra. Bildbombar ordentligt nu!
Klicka på första bilden så är det bara att bläddra på bland stora fina bilder:)

Linda sitter upp på Hobbe och Maggan anländer till träningen.

Maggan och jag monterar dit hörsnäckan

Börjar trava

Hallå matte får jag gå så här??

Nix, upp med nosen!

Jag provar dra lite i tygeln!

Tuffar på fint

Skrittpaus och lyssnar noga på Maggan

Trav igen

Glad ryttare och Qråkan spårar fint när jag svänger av spåret

Lite Galopp

Halshuggen ryttare men fin häst!

Häftig bild med Maggan i förgrunden

Fin sida

Å galopp!

Härlig galopp!

Lite trav efter galoppen

Superglad matte

Och superfin häst!
Å, va jag är glad över denna fina häst, det ska bli så himla kul att utvecklas tillsammans och se och nå våra mål!

3 kommentarer:

  1. Han e riktigt jäkla fin!! Kram marie

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, tusingen va bra det här kommer att bli. Och kul :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad vuxen han såg ut! Jätte fina ni är :)

    SvaraRadera