fredag 28 juni 2013

Ut med gammalt!

Ibland är det bara så skönt att rensa och kasta saker, i går kväll tog jag mig tiden att rensa och kasta bland mina sms.
Jag är lite lat och brukar låta dem vara kvar, ibland kan det vara bra att kunna backa i en konversation för att se vad som bestämdes men oftast är de ju mest inaktuella saker som ligger och tar plats.
Idag är telefonen flera hundra sms lättare och jag beslöt mig för att göra det samma för meddelandeinkorgen på Facebook.
Phu där är det inte lika lätt att markera flera och kasta om man inte bara slänger dem i arkivet upptäckte jag, är det verkligen så att jag måste öppna varje meddelande och sen "ta bort" permanent? Här finns ju meddelanden sen 2007....

Borde göra att ryck i hemmet också, är alltid lika lätt i sinnet när jag fått fylla några sopsäckar.
Så har det verkligen inte alltid varit, jag är nog en samlare i grund och botten "kan vara bra att ha" har varit ett motto, men med den underbara mannens hjälp har jag kommit över det värsta och börjat uppskatta känslan av att göra sig av med gammalt.

Kanske något att läsa?

Garderoben är den med mest prioritet nu, har huuur mycket som helst som bara ligger, hur många linnen och toppar behöver man liksom? använder i alla fall bara de översta hela tiden....

Men idag är det väl för bra väder kan jag tycka, ska snart ut och motionera Qråkan och mig själv, inte nödvändigtvis i den ordningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar