lördag 15 juni 2013

Vad säger magkänslan?

Kan inte påstå att jag känner mig helt nöjd efter ridturen på Qråkan i dag.
Han var ganska stretig, slet i tyglarna och lite bromsig men jag red på en stund så han inte ska få för sig att man kan få slippa genom att trassla runt.
Fick inte till samma känsla som sist vi var på ridbanan och slutade när han ändå var ganska lydig. Vill verkligen inte pressa om han känner sig trött.
När jag stod i stallet efteråt tyckte jag nog att han är lite högre bak, ska han kanske växa lite till? Jag tänker inte släppa allt och låta honom vila direkt då, men jag ska vara mycket observant då jag är rädd om honom.

I morrn blir det tömkörning och på Måndag är det träning för Maggan, vi får se vad hon ser och höra vad hennes magkänsla säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar