söndag 2 juni 2013

Viiilken härlig dag!

Med Ted Gärdestads melodi i huvudet av ovan låt har jag gungat mig genom en Söndag av sol, lathet, njutning och lycka!
Solstolen har haft sällskap av en villig kvinna mestadels av dagen, har mockat ur en sjukhage matat hästar med lite hö sen har jag bara slappat heeela dagen!
Pga, anledning och anledning  har jag bara softat några dagar och verkligen behövt det!

Den underbara mannen har varit en lite bättre människa idag (kanske lite rastlös efter en veckas tandvärk som gjort honom galen av smärta och heeelt handlingsförlamad) så han har målat lösdriften.
Givetvis har jag fällt några flärtiga kommentarer om hur duktig han är och hur fint det blir.....när jag legat i min solstol!
Kissekattten har gjort mig sällis när jag spelat candy crusch..


Hjälper matte! Jääättemycket!
Kissekatten passade också på att sola ihop med den underbara mannen ett litet tag, katter gillar generellt inte gassande sol...

Ur vägen! Här vill katt ligga!

Hello handsome <3

Kan man sen ha mer tur än att den privata massören man har tar med sig bänken så att man kan få en massage, nej det kan man nog inte... "stackars" jag!

Såklart ute i solen!!

tittut i hålet!
Sen satte sig jag och den underbara mannen i våra nya utemöbler med ett glas rose samt den sista biten torkat renkött och njöt till tusen, just det innan det fick jag agera hjälphovslagare då Jennys häst hade tappat några sömmar att vi beslöt oss att dra av skon.
Att ingen av oss var direkt hovslagarklädd är en underdrift.... jag hade sarong bh och flippflopp.... Jenny shorts t-shirt och gympadojjor....
Ska ta till mig det i min säkerhetsrapport för år 2013! ;-) Men med tillägg att det gick utmärkt och vi hade full koll! :)

Nu väntar vi hem sonen som varit långväga bort idag och köpt en bil, han vill inte att jag lägger ut det på Facebook, men han sa inget om bloggen... Nisse köper biiil idag *skriker*  ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar