fredag 5 juli 2013

Dessvärre inte helt ensamma i skogen :(

Flitig tycker jag att jag varit under förmiddagen!

Först handlade jag lite god mat tills ikväll, god dryck till helgen samt nästa veckas Falsterbotripp.

Sen blev det en mjukglass i bägare med hasselnötstopping, det var den jag mutade Lena med så hon följde med som sällskap, mums filibabba till den glassen!
När vi kom hem ville Lena veta vart det gick att gå i och bada med hästarna i vår närliggande sjö, så då snörade jag på mig springpjucken och vi gick i rask takt dit och hem. Härligt då fick jag en tur idag också, med sällskap :)

Dessvärre var vi inte helt ensamma i skogen och jag blev formligen uppäten av myggen, ja.. tre elakingar fick sig ett sug, skriver jag samtidigt som jag kliar mig i nacken!

Vi konstaterade att den stigen vi gick på var fullt framkomlig och den är underbar att både trava och galoppera på (ca 1 km borde den vara), vet inte varför jag inte ridit där på typ 10 år, kan ha något med att göra att vi har så fruktansvärt mycket ridvägar att välja på, lyckligtvis nog ;-)

Härliga gamla skogsvägar har vi i massor här!

Nu blir det mat, vila på soffan, vattna blommor, laga mat till den underbara mannen och kyla hans öl.
Lyckliga han, va?

2 kommentarer:

  1. Har du ingen kuse du kan åka ut på en sväng i skogen? Hedwig vill nog gärna trava o galoppera på den där vägen!

    SvaraRadera
  2. Tja, jag kan nog låna en :) Qråkan går igång igen nästa vecka enligt plan. När vill ni komma ;-)

    SvaraRadera