tisdag 23 juli 2013

Ibland har man tur!



Fick ett sms från en god vän att de ville komma på middag, men då ville de få ta med och bjuda på middag. Nej skrev jag, såklart ska ni komma på middag men vi bjuder. Nej sa hon lite envist vi vill bjuda er på mat!

Sagt och gjort, det enda vi behövde göra var att städa av lite hemma vilket var klart välbehövligt, vem vill ägna tid inne nu liksom :)

Synd verkligen säger jag att jag totalt glömde bort kameran och inte tog kort på dessa berg av mat som ställdes fram på bordet.
Två proppade serveringsfat fullkomligen vällde över med Grekisk mat, spett, kött, biffar, lamm, sallader, och röror av alla slag.
Ljuvligt gott och alla komplimanger till kocken! ,-)

Såklart hade jag ju velat fotografera både Tina, Stefan och Fanny också men jag fick någon sorts minnesblackout på grund av att jag blev sååå jäklarns mätt så kameran låg kvar här inne vid datorn.
Säkert till allas glädje då det verkar som att jag gillar kameran mest av alla, haha!
Korkade upp en Amarone till detta fyrverkeri av mat vilket passade utmärkt bra.

Till frukost idag blev det grekisk sallad med fetaost, en halloumibit och två bläckfiskringar som jag doppade i tzatziki, fetaoströra och aubergineröra. Yummi.


Jag och den underbara mannen tackar för god mat och dryck samt såklart det trevliga sällskapet.

Ibland har man tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar