torsdag 4 juli 2013

Lite tråkigt just idag...

Är det månne lugnet före stormen här, det är helt stilla, inga insekter och hästarna står och såsar.
Det är ju utlovat en rejäl skvätt regn mitt på dagen, bra tycker jag för ridbanan och för vallarna.

Båda nykomlingarna hade sovit gott i stallet och den lilla vågar sig närmare och närmare de andra idag. Robban däremot är helt obrydd i sin hage och bara njuter av sitt sommarlov, den som verkar mest livad över de nya hästarna är Skrutt som längtansfullt tittar på den nya lilla och gastar högljutt när hon försvinner över kullen och ur synhåll. Ibland förstår man sig inte på dessa djur, det är ett som är säkert.
Skrutt får pga anledning fortsätta att gå själv trots att hon har lite tråkigt just idag...

Det finns några "jag borde göra" saker för mig men jag tror faktiskt att jag ska lägga mig på soffan och läsa en bok nu, kan behöva vila ordentligt innan promenad/springpasset med Gaby som är inplanerat idag =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar