onsdag 24 juli 2013

Med svett och smutsmustasch!

Vilken jädrans rökarsommar vi har.

Varmt och soligt, tror vi verkligen behövde det eller jag vet att jag verkligen gjorde det i alla fall.
Har rensat lite ogräs på gårdsplanen i dag, skulle vilja ha fina kanter och ogräsfritt men det är ju en hel del ytor att hålla rent och det blev typ lite kvar.

Den underbara mannen och jag har ätit en god sallad i Vagnhärad och sen kom vi på att vi ville köpa mer insektsspray till hästarna så det blev en tur till Gnesta också. Nu är dom helt impregnerade och det blev lugnt och skönt i hagen igen.
Tycker ändå att vi har klarat oss hyfsat ifrån alla bromsar och det är ju bra.

Vi har även hunnit med att vara lite sociala då vi passade på att hälsa på svärföräldrarna på väg hem, pluspoäng i uppföringsboken :)

Sen har vi ju sån tur att vi är så himlans trevliga att vi är bortbjudna på middag även idag, tvivlar inte på att det både är gott och blir jättetrevligt.
Ska snart gå och jag borde nog putsa till fjädrarna lite granna, svett och smutsmustasch är kanske inte riktigt vad de förväntar sig runt bordet.

I morgon blir det pysseldag inför helgen då vi inte kommer att vara hemma, Syrran kommer att bo här och tillsammans med dotter och son ta hand om hästarna. Jag ska förbereda all mat så det bara är att fodra, vattna och visitera.
Jag ska också packa och byta nagellack, viktigt viktigt ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar