måndag 15 juli 2013

Misstänkt lik!

Just tagit en snabb promenad med den underbara mannen, skönt att börja dagen med lite motion..

Jag avslutade prommisen med att smita bort till ett av mina svampställen och inte blev jag besviken, en klunga av skogens gula guld stod där och bara väntade på mig.

mumsfillibabba!

Väntade på mig gjorde även myggen och några bromsar som uppskattade att jag kom dit lite svettig och varm efter promenaden, jäkla otyg!

Väntade på mig hade även vildsvinen kunnat göra då jag stod mitt i något som var misstänkt likt en boplats, tyckte det prasslade väl mycket bakom en bergsknalle så myggen fick inte njuta av mig så länge och jag var väldans flink i fingrarna när jag rafsade upp min fångst....
Tusingen att vildsvinen har kommit så nära oss nu, det är sönderbökat på massor av ställen i skogen och stackars Linda höll på att krocka med en nasse som hastade över skogsvägen där hon kom cyklande.

Roligare djur kan jag ju tänka mig att möta på i skogen nu när jag ska börja gå mina svamprundor...

Just nu saknar jag vår hund som såg till att vakta runt gården och jagade bort ovälkomna "gäster" kanske hade vi inte fått vildsvinen så nära, vad vet jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar