tisdag 2 juli 2013

Ständigt nya utmaningar!

Vad äter energi egentligen, jag kan vara helt slut utan att ha åstadkommit något alls och jag kan vara pigg när jag borde vara trött...

Något jag har kommit på under åren är, att för mig har det börjat handlat mer om hur jag har det runt mig, är det rörigt, stökigt, andra mår dåligt, tjafsar, gnäller, tar mig för givet, sviker, list goes on. Då blir jag matt och energin formligen dräneras bums.

Såklart försöker jag hantera min vardag för att undvika detta så mycket som möjligt men livet är som livet är och man hamnar ständigt i nya utmaningar och mer eller mindre kul situationer vare sig men vill eller ej.

Jag har alltid varit duktig på att stänga av min känslokanal och gör tyvärr så emellanåt fortfarande då det blir lite för mycket som pockar på, är nog just nu i ett ganska avstängt läge vilket jag själv tycker är trist men kanske välbehövligt.
Tror inte att det märks utåt, men den underbara mannen lurar jag inte så han är medveten om att Pinsessan går på lågvarv.


Tackar "vad man nu ska tacka" för att det är sommar så jag kan bara få vara emellanåt, vädret är tilltalande och jag trivs i mitt liv, har underbara vänner och en familj som är bäst, så jag "vaknar" nog snart!

Ska fylla sommaren med glädje, kul saker och skratt, det blir min uppgift.

Har kul saker på gång, ikväll spakväll hos Marie, Fredag blir det förmodligen AW i Trosa med några "gamla" skolkompisar och på Lördag ska jag till Utö och Fanny på tjejparty.

På Måndag bär det av mot Falsterbo och det blir nog som vanligt, superkul och jätte mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar