onsdag 3 juli 2013

Viktigt, viktigt!!

Gårdagen blev en bra dag med flera spontanbesök med fika, lunch och vin! I like :)

Först kom Therese förbi på en fika, Therese har stått här med...hmm är det tre hästar och nu till hösten flyttar hon hit igen.
Men det var inte därför hon kom förbi, hon ville visa prospektet på en gård hon och hennes man ska titta på. Spännande det där med gård och jag håller tummarna att det går vägen.

Sen hann jag slänga i mig lite lunch och tänkte precis skriva ett blogginlägg när den likasinnade grannen ringde och undrade om vi skulle luncha, japp sa jag, jag har redan ätit men dukar upp till dig. Bara att komma.
Det blev en lång eftermiddag med massa bubbel om det mesta samt planering inför vår Falsterboresa, eller planering och planering, vi pratade om vilken skumpa vi ville dricka på stranden och vilket vin vi ville ha med oss i ryggsäckarna! viktigt, viktigt =)

Och vi planerade löst en annan trevlig sak men den håller jag lite på innan jag vet helt säkert och har bokat.

Även min mamma kom över en snabbis och fick vara med på vårt babbel en stund.

När den likasinnade grannen knallat hem över kullen hämtade jag in Qråkan för han skulle enligt planen kollas på linan idag och han travade mycket bättre, var till och med nere på gårdsplanen som är hårdare och stummare så inte min ganska förlåtande sandbana skulle dölja något.

Nöjd efter den upptäckten snörade jag på mig joggingpjuck och tog en 5 km runda med Gaby, vi blandade springa med att gå och jag är faktiskt imponerad av mig själv att jag ändå orkade springa så mycket som jag gjorde. Det går alltså att få igång en "gammal vovve", kunde jag inte tro :)
När Gaby är med görs allting dessutom helt seriöst så jag fick stretcha min totalt genomstela kropp efteråt, bra!

Efter en snabb dusch tog jag iklädd morgonrock med mig maten upp på ridbanan och åt medans dottern tränade för Gaby på lillan, första hoppträningen och det gick sååå bra.

Glaaaaad häst!

Sen på med kläder och vidare ner till Marie och spaparty, mysig avslutning på denna dag.
Eller egentligen avslutades den hemma i soffan uppkrupen under en filt småpratandes med den underbara mannen som jag är så glad att ha.
Ska säga det oftare till honom, att han är helt ovärderlig och han är mitt <3!

Från vår bröllopsdag (18 år) förra året.

1 kommentar:

  1. Tack för pratstunden! Nu är det "bara" att hålla tummarna hårt!

    SvaraRadera