lördag 3 augusti 2013

Bättre sent än aldrig, Bildbomb!

Jamen jag skulle ju skriva om tredje dagen i Budapest, dagen D, dagen för alla racen.

Behöver jag upprepa att det var varmt, redan när vi åkte från hotellet stod mätaren på nästan 40 grader och varmare blev det...
Denna dag är det fullproppat med folk så det var lång kö bara att komma in på området utanför banan och vi satt i bussen längre än igår, själv roade jag mig med att spela candy crusch och lyckades klara en bana jag hängt fast på en tid och såklart var jag själaglad *harkel, host*.

Däremot var jag inte själaglad då jag vaknade av att jag såklart fick "roliga veckan", eller vecka och vecka, jag har mer typ två dagar.
Men givetvis stod inte det på tio i topplistan just denna dag!
När jag ändå vaknade av detta fick jag hålla på en lång stund att få bort en ögonfrans som lirkat sig fast under ögonlocket som givetvis skrapade och irriterade som bara fan. Men inte tusan fick jag loss den!

Meddelade mina besvär för den underbara mannen vilken som alltid tyckte synd om mig (lite synd om sig själv också pga det ena besväret;-)) men sen höll jag käften om det under hela dagen då detta var hans dag och jag ville att han skulle få njuta av sin födelsedagspresent fullt ut!
Ögonfranshelvetet gnagde hela dagen, men om jag tittade kraftigt åt vänster gjorde det inte sååå ont att blinka.
Och det andra besväret gjorde att jag var tvingad att köa i 45 minuter fast jag inte var pinknödig men vissa saker måste tas om hand så det inte bara skulle vara svettfläckar jag hade i röven!

Satan i gatan va folk det var fram emot eftermiddagen, proppat med glada tjutande och i vissa fall lätt !?salongsberusade gastande människor. Alla lika svettiga och oläckra som oss andra!

Kö för bussen bara in till området

Mycket folk

Här var det proppat när vi gick tillbaka, här är klockan innan 10.

behövs inga ord...



Bandet stod och sjöng mellan alla lopp

"Vår" promenad till våra platser

GP 2

Svensken

Porsche ska ut

Ser över till andra sidan, där satt vi förra gången



WARM!!!

Tjejtoakön, här har jag köat över en halvtimma

och kön ringlar sig långt längre än blåa parasollet man set på tältet...
F 1 förarna vinkar åt publiken

innan racet

Svettiga människor








Nöjd, varm och glad efter racet på väg till bussen.

Bandet står kvar...



Vi gick direkt till kvarterskrogen för en öl!

Mosiga, stinkande och varma!

Sa jag att vi hade svettats? :)

Efter en dusch blev man folk igen!

Vår favortitpub!
Helt klart kan jag tänka mig att åka och se på ett lopp igen, Budapest kan jag också tänka mig att åka tillbaka till och mer koncentrera mig på staden, maten och drinkarna! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar