fredag 23 augusti 2013

Bevisade återigen....

Fredag, fint väder, vaknade innan klockan utvilad, I like!

Inte för att Fredag i sig betyder något då jag har samma åtaganden att göra oavsett dag, men jag gillar Fredagar ändå för då är alla andra glada inför helgen, man kanske kan få lite godare mat och det är liiite mysigare att krypa upp i soffan på kvällen.

I dag ska Qråkan vila om jag inte ångrar mig och skrittar en kort tur, i morgon ska jag och Gaby rida ut en sväng i skogen och mjukisklättra lite i en lämplig backe.

Gårdagen bevisade återigen att hästeri inte är något sju till femjobb då fölisarna hittat något väldigt lämpligt ställe att krypa under staketet och mumsa på grannens gräsmatta, mutter.
Slog ner några extra stolpar (blev värsta gympasset då jag inte orkade släpa med spettet och marken var hård som tusan...) för att få ner tråden lite då det går ett dike där men bestämde också att börja stödutfodra i den hagen, inte för att hästarna är tunna (någon ser ut som en tunna dock) men för att jag är rädd om mina marker och äter hästarna ner betet för hårt blir det sämre till nästa år!
Så klockan sent som tusan körde vi ut hö till inte så jättelessna tjejjer, har dem hellre kvar på betet än att stalla upp då de hinner stå i sina boxar så det räcker och blir över vintertid och rörelse är inget våra kära mår dåligt över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar