tisdag 20 augusti 2013

Den bästa på många år!

Det börjar närma sig nu, en veckas semester till ska jag få innan vinterns jobb startar på allvar.

Det ska bli apskönt att få vila ordentligt då det blir en hel del hästar här även denna vinter, superroligt såklart!

Jag måste nog säga att denna sommar (väntande rättegång till trots) varit den bästa på många år, tilltalande väder, en härlig familj, trevliga umgängen och en hel del mysiga middagar och småsmitningar från gård!
Jag känner mig helt tillfreds och tacksam över allt jag har och även fast jag haft tre konvalescenter och en på sommarkollo utöver alla andra inackorderingar har allt bara flutit på och det har knappt känts som att jag jobbat.

Det är verkligen ett härligt gäng som är uppstallade här och jag är övertygad om att de nytillkomna kommer att känna sig som en i gänget bums.

Något som slår mig, säkert dig också.. är att det börjar mörkna mer och mer på kvällarna och igår var det första gången vi blev tvungna att tända på ridbanan.
Även vår stora utebelysning på gårdsplanen fick gå igång på timer och då undrade jag såklart varför jag trevat runt i mörkret vid nattfodring senaste tiden, ibland är man mer blond än annars, kan man väl säga ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar