torsdag 15 augusti 2013

En bortglömd vän....

I gårkväll när jag gick och la mig kom jag på att jag helt glömt bort någon under hela sommaren, fick ganska dåligt samvete och beslöt mig för att omgående ta upp kontakten.

Jag har helt glömt min vän situpsen.....

Eftersom jag är riktigt på gång med poverwalksen och faktiskt kommit igång med ridningen så mycket man kan trimma en fyraåring så märker jag skillnad på fluffet i bilringen, men gummimagen behöver stramas åt en del, så det blev ett gäng situps innan jag somnade!!

Jag har faktiskt också senaste 2 veckorna (inte helt kört 5:2 metoden) dragit ner radikalt på kalorierna ett par dagar i veckan.
Nu väger ju jag inte mig men uppskattningsvis så skulle jag tro att jag har gått ner runt 2-3 kg.

Det som är tragiskt är att man tillåter sig att gå upp i vikt, men när det smyger sig på är det inte lika lätt att märka det, nästa gång jag blir utan häst att rida SKA jag ta tag i någon annan träning eftersom det var efter detta och detta jag började smyga uppåt igen, kanske jag inte heller åt riktigt som man skulle eller borde men det är lite svårt att hålla den kollen när man inte må helt bra som efter dessa omständigheter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar