lördag 24 augusti 2013

En brutal påminnelse!

Att hästar är stora djur undgår ju ingen men att det även är stora "leksaker" vi håller på med blir man ibland påmind om.
I förmiddags när jag satt som skrivare på en dressyrtävling får vi höra att det skett en olycka utanför och att ambulanshelikopter var på väg.
Såklart ryser man i hela kroppen och hoppas så mycket man orkar att inget allvarligt hänt.

Det visade sig vara en tjej som redan ridit sitt program och skulle skritta av sin häst, vad som sen hänt verkar inte någon ha sett men hästen har stupat, ligger kvar med sin stackars ryttare under sig.
Tursamt nog fanns det några som kom till undsättning och lyckades lirka bort henne från hästen.
Det sista jag hörde innan jag lämnade tävlingsplatsen var att hon ändå klarat sig bra, skönt!

Jag har i alla fall fått se en del fina hästar och trevlig ridning, tyvärr fanns det också några som gjorde raka motsatsen.
Men såklart blev jag enormt tävlingssugen och givetvis extra taggad för min plan mer Qråkan framöver!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar