fredag 2 augusti 2013

En fet bonus!

Just tagit en rask promenad med den underbara mannen, skönt att röra på benen då jag känner av den träning jag och Qråkan var på i Onsdags lite :)

Har gått och funderat ett tag på om jag ska prova den där 5, 2 varianten av diet som väldigt många kör nu. Mitt dilemma är att jag kan bli väldigt kinkig och tråkig om jag är hungrig och då menar jag verkligen tjurig på riktigt.
För min, men mest för min omgivnings skull är jag extremt noga med maten och den underbara mannen kan med bara en blick se när det är dags att mata vithajen innan det brister....

Därför är jag ganska säker på att jag måste prova den variant som tillåter ett visst intag av kalorier och jag är så pass långt gången i tanken att det nog blir så till nästa vecka!

Det är enormt lugnt och skönt här hemma på gården nu, alla inackorderingar och deras hästar är i harmoni och det är verkligen en fröjd att ha dessa härliga människor här på gården.
Även de båda konvalescenter som är här verkar må som fisken i vattnet, båda vettiga och trevliga att ha att göra med.
Betet har klarat sig finemang och nu efter regnet exploderar det och bete kommer vi att ha gott om ända in i höst tror jag.

Nöjd och glad känner jag mig för allt, att även solen skiner är en fet bonus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar