lördag 10 augusti 2013

Fick mig en skentur!!

Sagt och gjort hämtade jag in Qråkis för en ridtur.

Här blandades ris med ros kan jag tala om, bitvis var han jätteduktig och bitvis var han ett nedrans kräk!

Han fick för sig att det fanns något farligt längs kortsidan mot skogen och det eskalerade ju längre jag höll på, den underbara mannen sa att det varit grisar där och bökat nyligen, kanske fick han vittring på det.

Hur som så exploderade han i ena hörnet och drog på en skentur över ridbanan med full gas och var fullständigt okontaktbar, det var som om jag hade tränsat en gråsten...
Väl nere i hörnet drog jag satan i gatan i tyglarna och då smällde han i bromsen, sen fladdrade han som en humla i en påse bara jag närmade mig den kortsidan, vilket jag såklart ville försöka med då jag gärna vill ha kontrollen och övertaget på vad vi ska göra på ridpassen.

Lyckades få honom att lyssna skapligt på mig när jag skar av ridbanan några meter, men jag vet en kille som kommer att bli tömkörd i morgon och jag vet också viken kortsida han ska få passera flest gånger, efter vi har skrittat fram i skogen där utanför ridbanan, punkt!

Den underbara mannen tog några bilder, dock missade han skenturen och tog inga när han fladdrade runt som mest.
Fin kille

Spanar efter något att få bli lite rädd för... Här ser man mina nya ridbrallor bra, Kyra som användes för första gången :)

Mer trav

Pausar lite, lugn och fin på "rätt" kortsida idag 

Galopp

Inte dyka, upp med nosen

Fin där, men åker inte sadeln fram lite??
Svettig blev jag och säkert tappade jag tillräckligt med kalorier för att fylla på igen ikväll med lite vin, måste nog ha tappat tillräckligt för ett par glas va? minst ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar