onsdag 7 augusti 2013

Inte speciellt diskret!

Så har nu Qråkan åkt på sin andra träning iväg från gården!

Gick precis lika bra att lasta och åka med honom och han är helt ok att göra iordning när vi väl är på plats.
Lite bänglig med huvudet då han gärna ska vara nära, nära och inte är speciellt diskret då, hans huvud är jättehårt och han fattar absolut inte varför han inte får klia och stryka huvudet mot mig eller någon annan....

Jag valde att gå med honom en stund innan jag satt upp, dels för att han skulle hinna se sig om ordentligt på alla nya saker och dels för att jag inte vill skritta onödigt mycket på banan uppsuttet.


Här blev det bra socialträning med katter, skällande hundar, rådjur och löpare som sprang utanför ridbanan vilket han tar bra, skakar till och spänner upp sig vilket är helt normalt, bara han sen går vidare om jag ber om det :)


Klappar på fina hästen

Travar fint

Och galopperar fint
Jag valde att låta flugviftaren sitta på när jag red, hade tänkt ta av den när jag satte upp men det var en hel del små irriterande flugisar och jag vill inte att han bänglar och skakar i onödan på skallen när jag sitter på. Han blir ganska så irriterad när flugis kryper i ansiktet, vem blir inte det liksom....

Passet gick finemang och galoppen likaså åt båda håll!
Nu övar vi bara vidare på basic, basic, övergångar och ridvägar, form och balans... Traggla, traggla när man har en unghäst. Men det är faktiskt skoj, då man kan märka stora framsteg bara från en dag till en annan och Qråkan ÄR välvilligt inställd och vill göra rätt och älskar beröm.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar