lördag 24 augusti 2013

Jag hoppas!

Kan man lära gammal hund att sitta?

Betecknar jag mig själv som gammal hund, så svarar jag, hoppas det. Jag vill så gärna fortsätta med min motion på sidan av hästryggen och lägga in mer "tränings"saker som min kropp mår bra av.
Man blir ju som inte yngre och definitivt inte följsammare och mjukare i kroppen, eller det stämmer inte helt då min mage och stjärt verkar bli mjukare allt efter åren går....

Igår provade jag en ny variant, nämligen plankan. Syrran stod och instruerade och jag fick inte puta, inte svanka och bara stå i det jobbiga läget. Det var ju fasiken bättre än de där situpsen jag gör.
Ny favorit!

Vaknade återigen innan klockan och tog en morgonprommis ut i hagarna för att kolla alla djuren, daggigt gräs blandat med sandig hage gjorde en mysig kombo i mina pissetofflor.
Jag skulle nog våga påstå att jag har nordeuropas skitigaste fötter såhär i pissetoffeltider!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar