söndag 4 augusti 2013

Jag känner livet i mig!

Nu börjar det bli dags att storstäda stallet så det är fräscht inför vintern. Jag står inte och skrubbar och gnussar som en dåre men kör med högtrycken och då använder jag tralltvättmunstycket så jag inte trycker in fukt i bräderna.

Nu har de flesta svalor häckat klart och då kan jag sätta igång, får se om jag offrar någon solig dag här i veckan.
Dessutom är det dags igen att tömma mina skåp och vika in alla saker fint, jag har en benägenhet att bara klämma in saker om jag inte tycker jag har tid eller om jag inte är på topp, vilket jag verkligen kan "skylla" på denna vinter och vår...

Nu däremot känner jag livet i mig, ridsugen, träningssugen och nu även städsugen i stallet :)

Idag ska Qråkan och jag ta en tur i skogen ihop med Lillan och dottern. Kanske kommer det fler inackorderingar hit till kvällen så vi kanske kan rida ut ett gäng, det vore mysigt.
Jag ska avsluta med att be om några galoppfattningar på ridbanan så han får både skoj och gå lite i skolan, om inte skogsturen medför galopp med fattningar som faller mig på läppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar