lördag 31 augusti 2013

Jobbiga beslut....

Precis slagit ner rumpan i stolen, dagen har varit toppen och vi har fått en hel del gjort!

Lena, Sofie och jag har rensat och eldat upp sly och annat jox som låg på marken i den stora vinterhagen, vi släpade och drog ända tills vi var fullständigt dyngsura av svett, eller... säkert mest av regnet som började falla på oss.
Det slutade med att vi fick springa in då det formligen hällde ner på oss och vi fick klä av oss ute och hoppa i torra mjukiskläder innan vi åt grillad tjockkorv, fikade och faktiskt provsmakade ett vin Lena var nyfiken på.
Mysigt att småprata och fika i annan miljö än stallet ibland, tack brudar för hjälpen idag det var guld värt och trevligt.

Sofie släpar och drar

Lena tar en stor klase sly

Elda är roligt

Jag plockar pinnar

Elden är varm mot min kind...

Jag har ju en liten pyroman-gen i mig så jag fortsatte att springa på eftermiddagen och röra runt i elden och slänga på en och annan pinne som jag hittade, ett tu tre vände vinden och jag fick en het svepning i fejset, samtidigt brände det till på några ställen då det landade små jäkla glödbitar på mig... mutter.
Ögonbrynen blev lite "ansade" jag fick en blåsa i nacken (som svider fett) och ett litet brännhål i skalpen ovanför luggfästet.
Bra där!

Well, på´t igen i morgon med ett annat gäng flitiga inackorderingar...

Nu luktar det planka i hela huset då de just bränts av i ugnen, de likasinnade grannarna kommer över, kanske kommer vi damer smida planer om vilka drinkar vi ska dricka nästa vecka.

Jobbiga beslut, jag vet!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar