fredag 2 augusti 2013

Livet är skört, dödsfall på gården...

Gick just runt i huset och tyckte att det luktade lite suspekt i vardagsrummet vid vårt matbord, kände igen lukten men kunde inte placera den riktigt.

Eftersom lukten såklart kom någonstans ifrån började jag spionera på riktigt efter vad tusan det kunde vara, hade jag spillt räkskal eller glömt trosorna där ;-)
Då ser jag en stor fågel som hängde i min monstrera och jag snackar fågel på ca 25-30cm, den hade hängt sig i en klyka mellan två blad och jag hade inte sett den eftersom blomhörnan där är ganska lummig.

Fick hämta lite papper och ta tag i ena vingen och hoppades att inte förruttnelsen kommit så långt att den skulle spricka och läcka ur sig massa likmaskar, allt gick väl och fågelliket är utkastat i slänten och balkongdörrarna står på vid gavel.
Ordningen återställd och liklukten försvinner nog snart ur min näsa, tur man inte är känslig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar