tisdag 6 augusti 2013

Plötsligt händer det!

När man minst anar det glimmar jag till och gör något oväntat, den underbara mannen har väntat på detta i tjugo år....

Igår när vi picklat, plockat och städat stallet tyckte den underbara mannen att vi skulle gå bort till kalkbrottet och bada, tyvärr tappade jag mitt badsug när jag var typ 16-17 år och har då gått från en total badnymf till en torr badkruka.



Men igår tänkte jag att va tusan jag har ju badat i havet två gånger redan i år så nog sjutton borde jag komma i kalkis!
Fin badpöl!

För er som inte varit i kalkbrottet här uppe vid Lövsta kan jag meddela att det är lite för halt för mitt sedvanliga kärringdopp i ultrarapid så jag höll helt sonika för näsan och slängde mig med dödsförakt ut från klippan.....

Lät det bra?
Kolla JAAAAG!!
Nu består ju i och för sig hela kalkis av klippor i olika höjd och "min" var nog i alla fall en meter, ok, en halv då....
Den underbara mannen blev imponerad i alla fall, han har aldrig sett mig hoppa eller dyka någonsin:)
Plötsligt händer det!

Hursom så låg jag i och simmade riktigt länge och den underbara mannen briljerade genom att dyka från "svarta klippan", min hjälte.. (han hatar när jag säger så, haha)

Sen satt vi och soltorkade en stund innan solen försvann, då gick vi hem och den underbara mannen underhöll mig med djupa snarkningar när jag tittade på Dexter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar