torsdag 29 augusti 2013

Skrämmande nyans!

Ibland undrar jag vad man stoppar i sig över huvud taget, för ibland när man pinkar luktar det allt ifrån lösningsmedel till god mat!

Jag har identifierat två saker som verkligen sticker ut i klassen "vad luktar mest" och det ena är kalaspuffar, är det fler än jag som reflekterat över att det luktar precis likadant när det hamnar i toaletten som när det ligger och frestas i en skål mjölk?

Detta var i särklass den bästa (godaste) frukosten för mig som liten, nu var det säkert tre fyra år sen jag åt det. Gott såklart men en sockerbomb jag väljer att inte proppa i mig :)

Min andra aspirant på en topplacering är sparris, här luktar det inte hallon under afträdestiden kan jag tala om. Det luktar ungefär som en möjlig variant av fränt lösningsmedel eller som att man skulle vara sjuk på något sätt....  :)

En annan variant är rödbetor, här har jag inte fått någon utmärkande doft men dock en något skrämmande nyans på grejerna.
Finns det fler varianter där ute som jag missat, för det kan väl inte bara vara jag som stinker???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar