onsdag 28 augusti 2013

Testar vad man får och kan.....

På träningen igår skötte sig Qråkan helt ok, han har börjat prova att dra lite i tyglarna och kasta lite med huvudet men stundtals mellan det var han superduktig.
Ska rida med martingal så han inte kan kasta på samma sätt, såklart testar han vad man får och kan göra, inget konstigt med det.
Vi "ökade" på med en ny övning och började leka lite med böjning och ställning, som på de flesta hästar var det plättlätt i ena varvet och jag fick kämpa lite mer i det andra.
Igår lade vi mest focus på traven och jag fick i läxa att träna lite mer mellan träningarna, nu ska jag ju i och för sig till Rhodos nästa vecka vilket innebär vila för honom då jag i nuläget inte är intresserad av att någon annan rider på honom.
Men en veckas vila efter denna igångsättning och våra träningar gör honom säkert bara gott, han är ju faktiskt bara fyra år.
I dag ska jag jobba honom på lina och i morgon ska vi ta en tur i skogen med ett litet avslut på ridbanan endast för att "gå i skolan".


Bild från Juni -13, vår första träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar