torsdag 1 augusti 2013

Tjohopp En häst till?

Men vilken pärla till häst jag har.

Åkte ju för första gången med honom igår till träningen för Jan-Ove O, jag lastade själv och han åkte så fint precis som om han inte gjort annat.
Lite snopen blev han när han gick ut på ett annat ställe och mäkta snopen när han såg två kossor på håll.
Då spände han upp sig och gnäggade vilket kossorna struntade högaktningsfullt i och vek inte ens ett öra åt honom.
Sen gick vi en stund i ridhuset innan jag satte upp och han var jätteduktig men jääättespänd i början, allt var ju nytt för honom.
Vi gjorde lite basic saker lämpliga för en fyraåring som är lite sent tagen och jag fick bara goda lovord över min fina häst.
Trots att jag är medveten om att jag lagt vantarna på en riktigt fin häst och såklart partiskt nog själv anser att han är en läckerbit, är det alltid så himla roligt att höra andra säga det. Speciellt folk som ser väldigt mycket hästar och i detta fall mycket unghästar.

Qråkan skötte sig bra men trasslade lite med högergaloppen först, jag fick helt enkelt "prata" lite med honom om det och mer bestämma över honom än att be. Qråkan tog tillrättavisningen bra och jag hoppas någon polett föll ner och ligger kvar :)
Den underbara mannen var med och filmade och fotade, tyvärr blev det inte så många bilder som inte blev suddiga men såklart slänger jag ut några!
Filmerna har jag inte hunnit kika på än då vi hade gäster i går kväll, men jag hoppas kunna lägga ut någon snutt snart =)

Spänd kille!

Tjohopp en häst till i spegeln? Första gången han ser en spegel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar