söndag 1 september 2013

Att ligga steget före..

Nu luktar man allt annat än hallonbåt kan jag tala om, svettigt var det men satans vilken fart alla hade och färdiga snabbt blev vi!

Den underbara mannen, Gaby, Elisabet, Linda, Jimmy, Carina, Carina och Alexander körde järnet och släpade sly medans jag gjorde allt i min makt att ligga steget före med röjsågen så jag inte helt olyckligt skulle kapa benet av någon eller fälla något på nån:)

Övriga tre hagar är nu klara, elden brinner i ena av dem och resterande högar tar vi senare i höst, vi pratade om en kylig dag med en kopp varm choklad med rom och sprutgrädde då kanske, hehe..

Flitiga som myror
Jag kör för fullt i andra hagen



Jag med min bästis för dagen med högsta volym i den underbara mannens peltor...

Drickapaus vid elden




En tappad hästsko och en gammal boots hittade vi, säkert finns det mer men det är ganska högt gräs nu för att göra fler fynd.
Se så fint det blev och gräs finns det åt hästarna när det är dags att gå in i sina vinterhagar.

Lika fint i de hagarna


Arbetsstyrkan väntar på grillkorv och sallad och det var dom VÄL värda!

Stora starka män kräver en pilsner efter hårt jobb =)

Måste säga att det blev superfint i hagarna, målet är och har alltid varit att rensa upp dem från en hel del träd.

Men Rom byggdes inte på en dag, ej heller vår gård.... och sly och gamla pinnar, grenar och ruttna träd har vi rensat i våra hagar sen dag ett.
I dag blev det stor skillnad och nästa projekt blir att ta ner några stora träd, dock inte i år!!

Efter väl utfört jobb grillade den underbara mannen tjockkorv år alla och vi satt och njöt ute i den härliga höstsolen så här på den första höstdagen för året.

Återigen, TACK alla för hjälpen, tusan vad ni jobbade hårt och va snabbt det gick <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar