söndag 22 september 2013

Att måsta säga nej....

Det är aldrig roligt att behöva säga nej till någon men idag kände jag att jag var tvungen....

Jag fick ett mejl och en fråga om stallplats, vilket jag har ledig för ögonblicket, däremot blev jag meddelad att det rörde sig om en hingst.

Omedelbart skrev jag tillbaka att just hingst inte är något jag är jätteintresserad av att ha här, men att vi kunde ses och prata om det.

Jag sov på saken, klurade hela förmiddagen och kom fram till att denna verksamhet inte är anpassad åt att stalla upp en hingst som den ser ut nu.
Jag har tagit emot och haft lånad hingst förut och vet av erfarenhet att det blir mer pyssel med extra eltråd, korridorer och vem kan gå bredvid och vem kan inte.
Det är inte så att jag tror att hingsten i sig automatiskt skulle rymma och ställa till problem, men om någon av de andra hästarna kommer lösa och tar sig in till eller fram till hingsten blir ju även det supertokigt.
Det blir ett annat ansvar för mig som stallägare för allas säkerhet och trivsel och här valde jag då tyvärr att tacka nej denna gång.
Mycket också av respekt till de som redan står här då det är flest ston nu, men kanske handlar det också om att jag inte är intresserad av att behöva mecka med hagar, korridorer och eventuella problem just nu runt rättegång och väntan på dom?

Hur ser ni andra på att ta emot hingstar, hästarna i sig kan ju vara hur mysiga och väluppfostrade som helst, men de är ju alltid hingstar hur man än vrider och vänder på dem och är olyckan framme har de oftast instinkten att om det inte går att äta eller smällas på, ska det dödas... ;-)

Skämt och sido.... Platsen är fortfarande ledig om något sto eller valack letar *vissel*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar